۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
آیت‌الله حائری شیرازی در همایش اخلاق انتخاباتی و حماسه سیاسی:

اگر ریاست‌جمهوری برشالوده مطمئن گذاشته نشود کشور آسیب می‌بیند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بار سنگین ریاست جمهوری اگر بر شالوده‌ای مطمئن گذاشته نشود کشور در طول زمان آسیب می‌بیند.
کد خبر : ۱۱۳۳۵۳
صراط: آیت‌الله محمدصادق حائری‌شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش اخلاق انتخاباتی که امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: بار سنگین ریاست جمهوری اگر بر شالوده‌ای مطمئن گذاشته نشود کشور در طول زمان آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری بالاترین مقام در قانون اساسی است، گفت: رئیس جمهور باید عزت ظاهری را با ذلت باطنی بپذیرد، چرا که در غیر اینصورت هسته اولیه خودخواهی درون انسان شکل می‌گیرد.

آیت الله حائری شیرازی افزود: هنگامی که هسته خودخواهی در درون انسان شکل گرفت، تملق گویان فرصت پیدا می‌کنند و با تعریف و تمجید خود را به آن فرد نزدیک می‌کنند و دائما از آن فرد تعریف می‌کنند او با این باورها آنان را دوست خود می‌داند و منتقدان را حسودان و دشمنان می‌شمارد.

وی گفت: مردم ما در انقلاب اسلامی عزت باطنی پیدا کردند که حاکم شدن و تشکیل حکومت برای آنان ضرر نداشت و اینکه غیبت، هزار و چند سال طول کشیده برای این است که همه امت اسلام به این عزت باطنی دست پیدا کنند.

حائری شیرازی خاطر نشان کرد: مسئولیت‌ها عزت‌های ظاهری هستند و احساس مسئولیت ذلت باطنی و تا انسانی احساس مسئولیت لازم را نداشته باشد به دست آوردن مسئولیت برای او خطرناک است.