۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

استاد 9 ساله دانشگاه + عکس

دانش استاد نه ساله دانشگاه اوکراين، دانشجويان و مسئولان آموزشي اين کشور را شگفت زده کرده است.
کد خبر : ۱۱۰۶۴۵
صراط:"ويتالي نچائف" استاد نه ساله دانشگاه ملي چرکاسي در اوکراين است که براي گروهي از دانشجويان درس تاريخ مي دهد.

"آناتولي کوزمينسکي" رئيس بخش تاريخ اين دانشگاه مي گويد از دانش ويتالي متحير است و مي گويد:اين يک مورد استثنايي است. ما با يک مغز جوان اما بسيار آموزش ديده رو به رو هستيم.

"اوله ميشنکو" يکي از دانشجويان است که از تدريس ويتالي لذت برده است ،مي گويد:من از اينکه او چطور اين جزئيات را مي داند، شگفت زده شدم. اينطور به نظر مي رسد که ويتالي تاريخ رخدادهاي بسياري را در ذهن دارد.

به گفته مادر ويتالي، او يک پسر غيرعادي است. او خيلي دير و در سن سه سالگي حرف زدن را شروع کرد اما زماني که شروع به حرف زدن کرد، خواندن رانيز شروع کرد و وقتي خواندن شروع کرد ديگر نمي توانست آن را متوقف کند.

مادر اين استاد نوجوان اوکرايني مي گويد او بسيار کنجکاو است و هميشه سرش در کتاب هايش است.ويتالي همراه با مادر و خواهرش در خانه اي کوچک دويست و پنجاه کيلومتري کيف پايتخت اوکراين زندگي مي کند.

ويتالي همچون ديگر کودکان به مدرسه مي رود اما وضع جسمي او به او اجازه نمي دهد که هميشه در کلاس درس حاضر باشد. در عين حال "سويتلانا کووال" آموزگار او مي گويد از عملکرد اين دانش آموز راضي است.

وي مي گويد:او در کلاس اول، اطلاعات خوبي را از خود نشان داد و اين ناشي از اين واقعيت است که او پسري کنجکاو است. او درباره موضوعات زيادي از دائرةالمعارف ها مطالعه مي کند به ويژه درباره تاريخ و جغرافيا. به اين علت او با دانشي که دارد من و ديگر همکلاسي هايش را متعجب مي سازد.

او در خانه مانند ديگر همسالانش زندگي مي کند و به بازي هاي رايانه اي علاقمند است.
مادر ويتالي مي گويد:«من کارهاي او را غيرعادي نمي دانستم زيرا فکر مي کردم او بايد همين گونه باشد اما حالا مي بينم که ديگر همسالانش باهوش تر است و اطلاعات عمومي و مهارت هاي ارتباطي بيشتري دارد. او اطلاعات تاريخي و جغرافيايي دارد که هرگز در مدرسه ياد نگرفته است.

ويتالي مي گويد به تدريس در دانشگاه علاقه دارد. او مي گويد:بايد خود را با موضوعاتي جالب تر آماده کنم. من نياز دارم اطلاعات خود را بالا ببرم. من در سال تحصيلي جديد تدريس خود را از سر خواهم گرفت.

داستان ويتالي حتي به گوش رئيس جمهور اوکراين هم رسيده است.او در سال 2012 موفق به دريافت نشان افتخار ملي شد و از دست ويکتور يانوکويچ يک ساعت هديه گرفت.

وزارت آموزش اوکراين اعلام کرده است حاضر است هزينه سفر ويتالي را بپردازد تا به مراکزي که به درمان جسمي او کمک مي کند، سفر کند.