۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲

كاهش 7 درجه‌ای دما در كشور

الگوی نقشه‌های هواشناسی شكل زمستانه به خود گرفته است، اما زاویه دید خورشید به زمین، بهاره و تابستانه است؛ بر همین اساس نوع ناپایداری‌های هوا و بارندگی‌ها در سطح كشور طی روزهای آینده متفاوت خواهد بود.
کد خبر : ۱۰۷۲۸۸
صراط:كارشناس هواشناسی با اشاره به كاهش 4 تا 7 درجه‌ای دمای هوا در كشور گفت: براساس ورود سامانه جدید بارشی، اكثر نقاط كشور از جمله تهران این هفته بارانی خواهد بود.

محمد اصغری توضیح داد: الگوی نقشه‌های هواشناسی شكل زمستانه به خود گرفته است، اما زاویه دید خورشید به زمین، بهاره و تابستانه است؛ بر همین اساس نوع ناپایداری‌های هوا و بارندگی‌ها در سطح كشور طی روزهای آینده متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به بارندگی و رعد و برق در استان‌های نیمه‌شمالی كشور گفت: برای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، كردستان، همدان، مركزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود كه این شرایط برای استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

اصغری ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بارش تگرگ در برخی استان‌ها و همچنین با در نظر گرفتن كاهش محسوس دمای هوا، لازم است باغداران و گلخانه‌داران اقدامات لازم را همراه با تغییرات جوی در دستور كار قرار دهند.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود كه دمای هوا در برخی از استان‌های كشور به منهای صفر نیز برسد.

اصغری با اشاره به بارش باران در تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود طی این هفته شاهد آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر تهران باشیم.
منبع: فارس
برچسب ها: دما کشور کاهش صراط