۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

اخوان المسلمین درخواست آمریکاراردکرد

اخوان المسلمین اردن با اعلام اینکه قصد دیدار و یا مذاکره با هیچ یک از مقامات آمریکایی را ندارد، تاکید کرد توافقنامه‌های امضا شده میان اردن و اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر : ۱۰۷۱۰۱
صراط:به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حمزه منصور، دبیرکل حزب "جبهه کار اسلامی"، شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن گفت: اخوان المسلمین تصمیمی برای دیدار با استورات جونز، سفیر آمریکا در امان و یا هیچ مقام‌ آمریکایی دیگری ندارد.

این موضع گیری اخوان المسلمین اردن در پاسخ به سخنان اخیر سفیر آمریکا است که گفته بود: اگر اخوان المسلمین به معاهده‌های امضا شده میان اردن و اسرائیل پایبند باشد، آماده دیدار با این جنبش است.

جونز در مصاحبه‌ای که روز شنبه از تلویزیون رسمی اردن پخش شد گفت: دیدار با مخالفان اردن به ویژه اخوان المسلمین در صورت تمایل این گروه‌ها مایه خوشحالی من است اما این زمانی ممکن است که اخوان المسلمین به پیمان‌های امضا شده میان تل‌آویو و امان و نیز مسائل مربوط به حقوق زنان پایبند باشد.

سفیر آمریکا تاکید کرد که تاکنون هیچ یک از سران مخالف در اردن را ملاقات نکرده اما این امر در صورت تمایل طرف مقابل باعث خوشحالی وی است.

منبع: ایسنا