۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴

همراه با آقای خاص تا دیدار با دورتموند

سرمربی پرتغالی برای دیدار با بورسیا دورتموند در مرحله نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۴۰ ساعت زمان داشت
کد خبر : ۱۰۶۹۹۹

صراط:  ژوزه مورینیو 240 ساعت فرصت داشت تا منحصرا روی برنامه‌ریزی برای روش بازی تیمش در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تمرکز کند. رئال مادرید خودش را در شرایطی می‌بیند که برای سرمربی رضایت‌بخش نیست: باید بدون جنگیدن برای قهرمانی بازی‌های لیگ را به پایان برساند؛ چیزی که هرگز پیش از این برای سرمربی پرتغالی رخ نداده بود یا حداقل به این زودی پیش نیامده بود.

به هر حال مورینیو اولین کسی است که تشخیص داد در این سناریو نقطه معکوسی هم وجود دارد به خصوص اگر به همین زمان در سال گذشته نگاهی بیندازیم. در حالی که مورینیو سال گذشته برای حذف شدن از رقابت‌های اروپایی در همین مرحله عذرخواهی نکرد، آقای خاص به برگزاری دیدار بارسلونا - رئال مادرید میان دو دور رفت و برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعتراض کرد. در حالی که هر دو تیم هنوز برای رسیدن به قهرمانی رقابت می‌کردند. فدراسیون فوتبال اسپانیا به این اعتراض اعتنا کرد و دیدار ال‌کلاسیکویی میان دو بازی رفت و برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های اروپایی برگزار نشد؛ هرچند رئال این بار مدت‌ها پیش از جنگیدن برای قهرمانی دست کشیده است.

معنای این شرایط این است که سفیدپوشان می‌توانستند پیش از تمام رقابت‌های مهم خود در اروپا تغییراتی در ترکیب اصلی خود ایجاد کنند؛ هم در بازی هفته گذشته مقابل اتلتیک و هم در دیدار این هفته مقابل بتیس. در حالی که این تیم یک هفته کامل استراحت داشت و هیچ اتفاقی جز تفاوت میان تیم‌های دوم و سوم در لیگ رخ نداد، ژوزه مورینیو آزاد بود تا کارها را سر و سامان دهد. فصل گذشته آخرین بازی پیش از نیمه‌نهایی در کالدرون بود و مورینیو مجبور بود با تمام تسلیحاتش برای نگه داشتن فشار بر روی لالیگا به میدان برود.

منبع: فارس