۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

رسوایی در قم اکران می‌شود

جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: روز چهارشنبه «رسوایی» برای اولین بار در مدرسه علمیه معصومیه قم در سالن همایش‌ها با حضور کارگردان نمایش داده می‌شود و در همین مراسم نیز از آقای ده‌نمکی تجلیل خواهد شد.
کد خبر : ۱۰۵۶۷۵

صراط: امیرامیرگان جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم درباره نمایش فیلم «رسوایی» در مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: این مدرسه به عنوان بزرگترین مدرسه علمیه کشور با حدود 1200 نفر  طلاب دانشگاهی لیسانس و بالاتر بر خودش وظیفه دانسته در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کند. ما نباید نسبت به مسایل اجتماعی _  فرهنگی که پیرامون‌مان رخ می‌دهد  بی‌تفاوت باشیم. همانگونه که حساسیت‌ به مسایل سیاسی داریم، باید نسبت به مسایل فرهنگی نیز احساس مسئولیت کنیم . در چند سال اخیر نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فیلم و سریال، مستند و انیمیشن حضور داشتند. یکی از عزیزان که در این عرصه حضور بسیار موفقی داشته آقای ده نمکی هستند، با توجه به موفقیت ایشان در کارهای قبلی و تاثیر فیلم‌هایشان در فضای فرهنگی کشور نمایش فیلم را در دستور کار قراردادیم.

«رسوایی» با دغدغه فرهنگی و انقلاب اسلامی ساخته شد

وی درادامه افزود: «رسوایی» آخرین ساخته وی به نظر ما فیلمی است که  با دغدغه فرهنگی و انقلاب اسلامی ساخته شده  است و به همین دلیل برای اولین بار در شهر قم فیلم را روز چهارشنبه در مدرسه علمیه معصومیه قم در سالن همایش ها با حضور کارگردان ساعت 18 به نمایش می‌گذاریم و در این مراسم از  آقای ده نمکی تجلیل خواهد شد.  تجلیل از کارگردان  به دلیل سابقه پررنگ و مشخصی است که ایشان در عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی دارند.

وزارت ارشاد قم تلاشی برای پخش فیلم نداشته است

امیرگان درباره علت عدم نمایش فیلم در شهر قم توضیح داد: با استعلامی که داشتیم بسیاری از مسئولان و  بزرگان شهر مشکلی با این فیلم ندارند بعضی ها این فیلم را تایید می کنند و بعضی نقدهایی به فیلم دارند، اداره ارشاد شهر قم متاسفانه  حرکت لازم برای پخش فیلم را نداشته است  و روز چهارشنبه اولین اکران خصوصی فیلم برای طلاب مدرسه قم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم درباره عدم اکران فیلم باید پاسخگو باشند و دلیل عدم پخش فیلم را روشن بگویند و نظر کارگردان، طلاب و مدافعین فیلم را هم بشنوند و اگر  دلیل خاصی برای عدم اکران فیلم دارند باید به سمع و نظر طلاب و روحانیون برسانند. زیرا شخصیت اصلی داستان فیلم یک روحانی است و طلاب و روحانیون حق دارند این فیلم را ببنید خودشان تصمیم بگیرند و  در فضای آرام و فرهنگی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم