۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

تکذیب ساخت پایتخت 3

کارگردان محبوب‌ترين سريال نوروزي اخبار منتشر شده به نقل از او در مورد ساخت سري سوم پايتخت را تکذيب کرد و گفت هنوز هيچ فکري در اين باره نشده است.
کد خبر : ۱۰۳۷۶۵

به گزارش صراط،سيروس مقدم، کارگردان سريال محبوب پايتخت در بخش‌هايي از گفتگوي تفصيلي اعلام کرد: هيچ تصميمي براي ساخت سري سوم سريال پايتخت وجود ندارد و خبر منتشر شده در مورد ساخت سري سوم پايتخت در کشور تاجيکستان صحت ندارد.
مقدم ساخت سري سوم سريال را منوط به عملي شدن سه شرط تمايل مديران صداوسيما براي ادامه کار، توانايي گروه براي درآوردن محتوايي جديد از سريال و انجام يک نظرسنجي براي سنجش ميزان تمايل مخاطبان تلويزيون به ادامه کار دانست.سه شرطي که به گفته او هنوز هيچ کدامشان عملي نشده‌اند و بنابراين هرگونه صحبتي در مورد ساخت سري سوم پايتخت فعلا منتفي است.
کارگردان سريال پرطرفدار اين روزها صحبت از ساخت پايتخت 3 در تاجيکستان را ناشي از سوءتفاهمي دانست که رسانه‌هاي ايراني در هنگام شرح ماوقع جريان و مراحل ساخت سري دوم پايتخت دچارش شده‌اند. مقدم در انتهاي برنامه «سين مثل سريال» در تلويزيون از سفرخودش و محسن تنابنده به تاجيکستان براي فرآهم کردن مقدمات ساخت سري دو خبر داده بود. سفري که بنا به دلايل مختلف منجر به نتيجه ساخت سريال در تاجيکستان نشد.اين نقل قول بنا به گفته مقدم منجر به ايجاد تصور ساخت سري سوم پايتخت در تاجيکستان شده است.
در ادامه اين گفتگو سيروس مقدم درباره سبک نوين اجتماعي سريال پايتخت و رسيدن به فرمول اثر رسانه‌اي مردمي و واقعي صحبت کرد و جهان‌بيني سازندگان و صاحبان رسانه‌ها را در خروجي کار به شدت موثر دانست.مقدم معتقد بود خروج زندگي روزمره مردمي از رسانه‌هاي ايراني اتفاق بد چند سال گذشته بود و پايتخت تلاشي براي نقب زدن به زندگي واقعي و روزمره مردم عادي و معمولي ايراني بود
وي در مورد سريال‌سازي ديني و همين‌طور تلاش پايتخت براي رسيدن به عدالت رسانه‌اي در تلويزيوني ايران بحث شد.مقدم معتقد بود که زمان نگاه تحقيرآميز به شهرستاني‌ها ديگر تمام شده است و تلاش پايتخت براي از بين بردن دوگانه تهراني/غيرتهراني بايد تازه آغاز راه باشد.
سيروس مقدم در پايان گفتگو به شرحي در مورد کارنامه و روند فيلمسازي‌اش پرداخت و خود را بنا به تعبير مديران تلويزيون «روز مباداي» تلويزيون دانست.مقدم معتقد بود تبديل به آچارفرانسه‌اي در تلويزيون شده است که طبق شرايط جديد به وجود آمده برايش بايد در موقعيت‌ها و مناسبت‌هاي مختلف توقعات تلويزيون را برطرف کند.
منبع: تسنیم