۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

گران‌ترین‌ شهر آسیای‌مرکزی کجاست؟

در رتبه‌بندی پایگاه اینترنتی «expatistan.com» که به مقایسه هزینه زندگی در بین شهرها در سراسر جهان پرداخته، «آستانه» در میان کشورهای آسیای مرکزی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۰۳۳۳۵

به گزارش صراط، در رتبه‌بندی که توسط پایگاه اینترنتی «expatistan.com» که به مقایسه هزینه زندگی در بین شهرها در سراسر جهان پرداخته، آمده است، آستانه در میان کشورهای آسیای مرکزی به عنوان گران‌ترین شهر، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

این پایگاه اینترنتی برای مشخص کردن هزینه زندگی در شهرهای مختلف جهان هزینه متوسط زندگی شامل قیمت مسکن، غذا، مراقبت‌های پزشکی، حمل و نقل، پوشاک و سرگرمی مردم آن را مورد بررسی قرار داده است.

در این رتبه‌بندی که شامل پنج شهر مهم آسیای مرکزی است، گران قیمت‌ترین آنها، آستانه پایتخت قزاقستان که در آن به طور متوسط هزینه زندگی 2604 دلار را در یک ماه می‌باشد.

جالب این است که جایگاه دوم را باز هم یکی از شهرهای بزرگ این کشور «آلماتی» پایتخت سابق قزاقستان با 2 هزار و 481 دلار اشغال کرده است.

بعد از آستانه و آلماتی گران‌ترین شهر آسیای مرکزی «تاشکند» پایتخت ازبکستان با هزینه زندگی 2 هزار 390 دلار و جایگاه چهارم را در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان با 1989 دلار اشغال می‌کنند.

«بیشکک» پایتخت قرقیزستان در این رتبه‌بندی در جایگاه آخر با یک هزار و 662 دلار هزینه زندگی برای یک ماه قرار گرفته است.

منبع: فارس