۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

مهم ترین راه های جذب مخاطب

رییس ستاد اقامه نماز گفت: مجالس وعظ طلاب نباید بیشتر از یک ربع باشد و این جلسات نیز نباید خشک و بی‎روح اداره شود؛ استفاده از طنز و تشبیهات در پاسخ به سوالات، از مهترین، جذاب‎ترین و قوی‌ترین راه‎های جذب مخاطب است.
کد خبر : ۱۰۰۶۶۷
به گزارش صراط،حجت‎الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع مبلغان جوان(بشیران جوان) دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، با اشاره به جایگاه تبلیغ در دین گفت: یکی از انگیزه‎های طرح بشیران جوان استفاده از طلاب غیرمعمم بود، زیرا باید از تمام ظرفیت‎‏های طلاب برای توسعه و ترویج دین مبین اسلام بهره گرفت و نباید تبلیغ، منحصر به طلاب ملبس باشد.

وی افزود: باید راه‎های عملی و کاربردی تبلیغ را به طلاب جوان آموزش داد تا به فراخور زمان و مکان بتوانند بیشترین تاثیر را در مخاطبان خود داشته باشند؛ ایام نوروز ایام بسیار خوبی برای تبلیغ است به خصوص اینکه باید از بیش از 60میلیون مهمانی نوروزی که همه خویشاوندان همدیگر را می‎بینند استفاده کرد.

این معلم قرآن، تصریح کرد: طلاب باید از تمام فرصت‎‌های خود برای یادگیری و تعلیم و تعلم استفاده کنند و هیچ وقتی را به هدر ندهند؛ جمع این اوقاتی که می‎توانست در تعطیلات حوزه به هدر برود و نرفت، تفسیر نمونه شد که با هدایت آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی در ایام تعطیلات حوزه نوشته شد.

وی گفت: طلاب باید از فرصت جوانی خویش بهترین استفاده را ببرند زیرا وقتی خود را در این مسیر قرار داده‎اند باید از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنند زیرا خداوند در قرآن تبلیغ را رحمت واقعی برای انسان و جامعه عنوان کرده است.

قرائتی، عنوان کرد: امروزه رشته‎های علمی دانشگاهی بسیار ناقص‎تر از اسلام هستند و مشکل ما فقط در بیان این حقایق و اثبات برتری اسلام است؟ کدام دادگاه حقوقی که بر اساس حقوق دانشگاهی در سطح جهان تشکیل می‎شود تاکنون به بالاترین نرخ تجاوز در جهان که همان تجاوز به آبروی افراد(غیبت) است رسیدگی می‎کند؟

وی افزود: چه کسی غیبت را جرم می‎شناسد، در حالی که شایع‎ترین نوع تجاوز به انسان است و متاسفانه این حقیقت آنجا آشکار می‎شود که در رشته‎هایی چون علوم تربیتی و اخلاقی و مدیریت در حالی که می‎توانیم هزاران موضوع از قرآن به عنوان علم اصیل به دنیا معرفی کنیم بازهم به علوم دانشگاهی بسنده کرده‎ایم.

وی با تاکید بر این‌که «مبلغان باید فضای نوروز را درک کرده و عید را به عزاخانه تبدیل نکنند» گفت: اگر کسی به این دلیل از کار ما زده شد، مقصر او نیست بلکه مبلغ است که نمی‎داند چه زمانی را به این کار اختصاص دهد.

وی گفت: طلاب باید تمام بحث‎هایشان را با قرآن پیوند بزنند زیرا اگر بخواهند بر اساس علوم دانشگاهی و روزنامه‎ها و کتب برخی از دانشمندان به بیان و طرح موضوع بپردازند، نمی‎توانند بیش از چند جلسه برای مردم سخن بگویند؛ بنده از تمام لحظات خود برای ثبت اطلاعات قرآنی استفاده می‎کنم و همین الان نیز تا 5سال فایل تصویری تفسیر و آموزش مبانی قرآنی را آماده دارم که تنها دلیل جوشش این مطالب به دلیل انس با قرآن است.

این معلم قرآن، قرآن کریم را منبع بی‎انتهای معارف دانست و تصریح کرد: بدون شک اگر کسی خود را به قرآن پیوند بزند هیچ وقت معلومات او تمام نمی‎شود؛ اگر کسی هم قرآن را نداند مطمئنا دچار اشتباهات فاحش می‎شود که از آن جمله می‎توان به نامه چند روز پیش اشاره کرد.

وی گفت: یکی از مطالبی که روحانیت باید در پاسخ به شبهات مردم توجه داشته باشند این است که هیچگاه به دنبال توجیه اقدامات اشتباه مسوولان نباشند، زیرا خطای جبران‌ناپذیرتر در این موضوع تضعیف نظام به دلیل اشتباه یک یا چند مسوول است زیرا این انقلاب با یک کودتای نظامی سرکار نیامده است و حاصل خون شهداست.

قرائتی تصریح کرد: مشکل ما این است که متاسفانه کتب مخلوقات را با دقت می‎خوانیم و به آن نیز استناد می‎کنیم، ولی به هیچ عنوان توجهی به کتاب خالق نداریم.


آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مخاطب قرائتی صراط