آرشیو

تصاویر / جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!

جمیله علم الهدی که رئیس جمهور را در سفر به پاکستان همراهی کرد در دانشگاه اقتصاد لاهور به سخنرانی پرداخت و و گفت که استقلال زنان به معنای حفظ فرهنگ آنهاست. جمیله علم الهدی که در رسانه‌های پاکستان به عنوان "بانوی اول ایران" معرفی شده در سخنرانی خود در دانشگاه لاهور گفت: پاکستان و ایران روابط دوجانبه تاریخی، فرهنگی و مذهبی قوی دارند. وی با بیان اینکه ایران یک دستور کار بزرگ برای افزایش همکاری در روابط، تجارت، اتصال و انرژی دارد، افزود که ایران دستور کار بزرگی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله روابط مردمی دارد. همسر رئیسی گفت که رهبری دو کشور باید روابط دوجانبه را برای مقابله با تحولات منطقه‌ای و جهانی و تهدید مشترک تروریسم تقویت کنند. علم الهدی همچنین گفت: این سفر فرصتی مهم برای تقویت بیشتر روابط ایران و پاکستان است. پاکستان و ایران نه تنها همسایه بلکه دوستان خوبی هم هستند.

تصاویر / سفر رئیس جمهور به سریلانکا - استقبال گرم از رئیسی

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود و نیز حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» وارد سریلانکا شد. سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر یک روزه ابتدا به همراه رئیس جمهور سریلانکا ابرپروژه چند منظوره ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا را به شکل رسمی افتتاح خواهند کرد و سپس مراسم استقبال رسمی از دکتر رئیسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد. دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

تصاویر / دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تصاویر / معماری معاصر اصفهان به روایت نما‌ها

«نما» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان، فرصتی برای نمایش هویت سازه و در سطح کلان معرف هویت شهرسازی در مناطق مختلف است. معمار با ترکیب علم و هنر و با تکیه بر هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهر میراثی از خود بجا می‌گذارد که ماندگاری و اثرگذاری آن همانگونه که در آثار فاخر صفوی می‌توان دید، وابسته به درهم‌تنیدگی و پیوست بین اجزای فرهنگی، هنری و طبیعی با بنا‌ها است و طراحی نما یا پوسته خارجی ساختمان را با توجه به کاربری بنا، قوانین شهرسازی، اقلیم، فرهنگ و بافت منطقه انجام می‌دهد.

تصاویر / عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه

عمارت فکری یکی از آثار تاریخی بندرلنگه در استان هرمزگان واقع در در جنوب ایران است؛ که توسط یکی از تجار مشهور بندرلنگه به‌نام عبدالواحد فکری ساخته شد است. این بنای تاریخی که یکی از ارزنده‌ترین خانه‌های بندرلنگه است، بیش از ۱۰۰سال قدمت دارد و مربوط به دوران قاجاریه است و در ابتدای شهر در محله پاکرتی واقع شده و در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شماره ۱۸۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تصاویر / تامین امنیت کشور در حوزه غذا

تولید غذا از مهمترین فعالیت‌ها در همه کشورها است، بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، متناسب با نیازکشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که درسال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری دراین بخش، تلاش شده تاامنیت غذای مردم درشرایط مختلف کشور تامین شود و تامین بخشی از سبد غذایی کشورشامل تولیـد فراورده هـای لبنی و پروتئینی، پرورش ونگهداری طیور، زنبورعسل وآبزیان حلال گوشت، بخشی از فعالیت‌های درحوزه تامین امنیت غذایی است

تصاویر / بدرقه نخستین گروه زائران به حج عمره

نخستین گروه از زائران عمره در قالب دو کاروان ۸۵ نفره پس از حدود یک دهه توقف، بامداد دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) با بدرقه حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران در پایانه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مدینه منوره اعزام شدند.

تصاویر / استقبال رسمی شهباز شریف از سید ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که در صدر هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم پاکستان شده، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور در اسلام آباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت. تصاویری از استقبال شهباز شریف از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را مشاهده می‌کنید.
۲