آرشیو

راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی

آلرژی یا حساسیت زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی به یک ماده خارجی حساسیت‌زا، که معمولاً بی ضرر است، بیش از حد واکنش نشان می‌دهد، اما راهکار‌هایی برای کاهش علائم حساسیت فصلی وجود دارد.

چرا بیماران تالاسمی در ایران عمر زیادی ندارند؟

بیماران تالاسمی کشور حدود ۶ سال است با کمبود دارو مواجه‌اند؛ واردات دارو به دلیل تحریم‌ها به سختی و قطره‌چکانی انجام می‌شود و دارو‌های تولید داخل نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و عوارض متعددی برای بیماران دارند.

ماه کوچک می‌شود

بله! کرۀ ماه دارد کوچکتر می‌شود، اما خیلی خیلی خیلی آهسته؛ شعاع ماه در طول صد میلیون سال گذشته، حدود ۵۰ متر کوچک شده است.

بهترین روش برای درمان آرتروز زانو

یک کارشناس حرکات اصلاحی و آسیب‌های ورزشی گفت: روش‌های مختلفی از قبیل تزریق ژن، تزریق اوزن، پی آر پی، و داروهای مختلف برای درمان آرتروز زانو پیشنهاد می‌شود؛ اما درمان ورزشی، کم هزینه تر، کاربردی‌تر و باعث تاخیر در بازگشت این بیماری می‌شود.

تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب

بیماری کبد چرب غیرالکلی به یک نگرانی رو به رشد سلامت در سراسر جهان تبدیل شده است و سبک زندگی بی‌تحرک باعث افزایش چنین وضعیت خطرناکی در سلامتی می‌شود

آبی که دو بار جوشیده باشد ضرر دارد؟

ممکن است در آب لوله کشی شده برخی ناخالصی ها وجود داشته باشد که ما را مجبور به جوشاندن قبل از استفاده آب بکند اما بعضی افراد بر این باورند که آب چندبار جوشانده شده خطرناک است آیا این صحت دارد؟
۱