۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
پس‌لرزه‌های واکنش به فایل صوتی منتظری

جنجال در مجلس/ اعتراض به نامه مطهری و فریاد "مرگ بر منافق"

در زمانی که مطهری سخن می گفت، یکی می گفت «مرگ بر منافق» و دیگری خطاب به او فریاد می زد: «بار آخرت باشد».
کد خبر : ۳۱۹۶۵۸
صراط: نماینده مردم لنجان در مجلس در تذکری خطاب به نایب رئیس مجلس از او خواست تا زمانی که در این جایگاه است، از برخی اظهارنظرهای حاشیه‌ای پرهیز کند.

به گزارش خبرآنلاین، پس لررزه‌های نامه روز گذشته علی مطهری خطاب به مصطفی پورمحمدی درباره اعدام منافقین در سال 67 به صحن علنی مجلس رسید.

آنجا که محسن کوهکن  در تذکری منطبق بر بند 7 از ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به علی مطهری که بر کرسی ریاست مجلس  نشسته بود، گفت: دوست داشتم که آقای لاریجانی الان رییس جلسه بودند چون تذکر من مربوط به شخص شما است و بهتر بود با ایشان مطرح می شد. ما از عزیزانی که برای حضور در هیات رییسه مجلس انتخاب می‌کنیم انتظار داریم در نطق‌ها، تذکرات و نوشته‌هایشان به چند نکته توجه کنند.

کوهکن: تا زمانی که نایب رئیس هستید، دقت کنید

وی تصریح کرد: من خواهش و استدعایم از شما  این است که تا زمانیکه در سمت نایب رییسی مجلس هستید از هرگونه نطق یا نامه ای که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان باشد پرهیز کنید. این انتظار ما از شما به عنوان نایب رییس مجلس است.

کوهکن با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: حداقل در شرایطی که مشکلات اولیه مردم ما بیکاری فرزندان، تبعیض ها و معضلات اقتصادی است که در تمام نگرش سنجی ها و نظرسنجی ها هم احصا شده است و همه هم به آن اذعان دارند زیبنده اعضای هیات رییسه نیست که نامه ای بنویسند و مطالبی را بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان باشد.  در هفته دولت که رییس جمهور و نخست وزیر این کشور توسط منافقین به شهادت رسیدند اینکه ما مطالبی بگوییم یا نامه ای بنویسم که اذهان عمومی را از مساله اصلی که پرداختن به خدمات دولت و اصل خصومت منافقین با نظام جمهوری اسلامی است دور کنیم شایسته نیست.این موضوعی نیست که سیاسی یا گروهی باشد همه به آن تاکید دارند.

کوهکن گفت: اینکه مطالبی را بگوییم که دیگران برداشت کنند که آنچه مورد نظر امام بوده است زیر سوال رفته است رفتار درستی نیست.من شما را متهم نمی کنم ولی انتظار داریم طوری بگویید و بنویسد که دشمنان نظام چنین برداشتی نکنند. شما در پاسخ به این حرفهای من نگویید برو نامه را بخوان. تدبیر یک رییس و برادری که شان او این بوده که در هیات رییسه باشد این است که  این بدیهیات را رعایت کند.

نماینده لنجان تاکید کرد: من از آقای لاریجانی تشکر می کنم که جزو از نادر شخصیت هایی هستند که د در تمام سخنرانی ها مسائل امنیتی را مراعات می کنند. من خواهش می کنم حداقل تا زمانیکه در این مسئولیت هستید و رییس ما هستید ما را درگیر این مسائل نکنید . جواب صادقانه ای به ما بدهید و بپذیرید که ما مشکلات زیادی داریم و حاشیه سازی نکنیم. اگر بیتی که سالها فتنه گری کرد و خون به دل امام کرد فایلی را  منتشر می کنند مراقب باشیم که دشمنان ما برخی گفته ها را در کنار آن می‌گذارند  و تفسیر خودشان را می کنند و شاید شما را متهم به مسائلی کنند که من می دانم در وجود شما نیست.

مطهری: سخنان امام و رهبری نیز گاهی با تمجید بیگانگان همراه شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده مردم لنجان اظهار کرد:  اولا بر خلاف آنچه فرمودید نگویید نامه را بخوانید، روشن است شما نامه را نخواندید. حتما آن را بخوانید. ثانیا  اینکه مسائل را با هم مخلوط کنیم،‌ کار درستی نیست. هر وقت به  یک مسئله فرهنگی می‌پردازیم، می‌گویید این همه مشکل فرهنگی داریم، چرا سراغ این مسئله می روید؟ هر مسئله ای باید در جای خود بررسی شود، اینطور نیست که ما فقط به یک بعد جامعه بپردازیم.

علی مطهری ادامه داد: اینکه می گویید امام زیر سوال رفته، خیر اینگونه نیست. بحث درباره نحوه اجرای حکم امام بوده که اگر کوتاهی شده اینها بیایند و توضیح دهند.

نماینده مردم تهران درباره استفاده بیگانگان از سخنانش نیز گفت: چه استفاده ای؟ در خیلی مواقع، خود امام(ره) یا خود مقام رهبری صحبت‌هایی کردند و رسانه های بیگانه تمجید کردند. مثلا وقتی منشور هشت گانه امام صادر شد که تجسس نکنید، شنود نگذارید و از این قبیل مسائل، یک هفته رسانه های بیگانه از امام تمجید می کردند. این دلیل نمی شود که الیاذ بالله امام مخالف انقلاب بوده اند.

وی گفت: مسئله نایب رئیسی هیچ ربطی به این ندارد که ما حرف حق را نزنیم. ممکن است در زمان اداره جلسه ملاحظاتی باشد اما هر نماینده ای آزاد است نظر خود را بگوید. بحث من هم این بوده که توضیح داده شود و این حرف شما باطل است.

نماینده‌ای خطاب به مطهری: بار آخرت باشد

در زمانی که مطهری سخن می گفت:‌ صداهای بلندی نیز از درون صحن شنیده می شد، یکی می گفت «مرگ بر منافق» و دیگری خطاب به مطهری فریاد می زد: «بار آخرت باشد».

نوروزی: آقای مطهری سخنانشان را ابتدا در کمیسیون قضایی مطرح کنند

سپس نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی برای توضیح لایحه ای به پشت تریبون رفت، او خطاب به مطهری گفت: از آقای مطهری می‌خواهیم، ابتدا ‌مطالبشان را در کمیسیون قضایی مطرح کنند آنجا دهها قاضی نشسته‌اند بعد به رسانه ها بگویند. چون ایشان که قاضی نیستند.
نظرات بینندگان
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۷۲
۴۴
حرف مطهری حق است.چیز بدی هم نگفته اند. منافقان را همه میشناسند ولی اسلام ما اسلام محمدی است. خیلی ها بدون دادگاه محاکمه و اعدام شدند. و مطمئنا در میان اینها بی گناهانی هم بوده است.
پری ترشیده
|
Iran (Islamic Republic of)
چرت نگو خاک ...
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۶۳
۵۶
درود بر مطهری شیر مرد
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
من موندم این شیر مرد شما چرا درمورد همه چی و همه کس که بهش مربوط نیست صحبت میکنه اما یک بار هم در مورد فیش های نجومی، رکود، تورم ، بیکاری جوانان چیزی ازش نشنیدیم
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۴۰
۵۶
دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی غرب بد جور به این فرزند شهید چسبیده اند و ولش هم نمی کنند. نقطه نظرات و تفکرات شهید والا مقام مطهری کجا و ..... این آقا کجا؟!!!
حزب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۱۹
۲۴
علی مطهری یک ...... تمام عیار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۴۸
۲۹
اونایی که به مطهری می گن منافق، یا درک و شعورشون کمه یا آدم های ترسوئی اند و یا نفع مادی از اینجور شعارها می برند. والا خداوند متعال قوه بازدارنده ای برای گناه نکردن، دروغ نگفتن، ظلم نکردن و خلاصه خدایی رفتار کردن در انسان قرار داده به نام وجدان. وجدان اگه درست کار کنه، نتیجش باید همین حرف های آقای مطهری بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۵۱
۳۵
درود بر مطهری چنین فرد پاکی بسیار کم هستند شما ..... میخواهید که خفقان مطلق باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۲۰
۳۳
این ....... بی ظرفیت و خط بگیری بیش نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۶
۵
خود مطهری دیگز قضایا می شود گر صبر کنی همه جیز مشخص خواهد جوجه را آخر پائیز بشمار
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۸
۱۱
به نظر من در یک موضوع حتما نباید یک طرف کاملا حق و یک طرف کاملا ناحق باشد.
چهره ی کثیف منافقین بر ملت پوشیده نیست و با این داستان ها هیچگاه تطهیر نمی شود.
به شهادت رساندن بهترین های این مردم،همسنگری با دشمن دیرینه ی این مردم،رحم نکردن به کودکان،رحم نکردن حتی به خودشان و تسویه های خونین درون سازمانی...همه وهمه هر عاقلی را بر آن می داشت که فکر کند آیا اینها که به جایی نرسیدند این طور دیکتاتوری درست کرده اند اگر روزی به قدرت برسند چها که نمی کنند.
یک استدلال غلط بین عوام وخواص هست که در مورد برخورد با اعتراضات مردم به کار می رود اینکه می گویند هر جای دنیا باشد با مخالف اینطور برخورد می کنند.
از قضا این استدلال در مورد اعدام های 67 درست است.در شرایط جنگی آن هم زمانیکه ما ناچار به قبول صلح شده ایم برافروختن آتش جنگ و رفتن به سنگر بیگانه یعنی خیانت در شرایط جنگ.
جشن و پایکوبی در زندان برای عملیات به اصطلاح فروغ جاویدان؛به آتش کشیدن زندان و شورش در حمایت از خائنین هم خیانت است.
اینها حتی می توانستند از فرصتی که به آنها داده شده مبنی بر برائت از حمایتشان استفاده کنند که نکردند.
مشکل وظلم نظام شاید صرفا در نحوه ی اجرا بوده باشد و شاید می توانستند بررسی بیشتر انجام داده یا فرصت زمانی بیشتر یا توضیحات کاملتری به آنها بدهندوگرنه در شرایط جنگی همه ی کشورها واقعا همین کار را می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۳۰
۲۲
ببخشید! کدام قسمت از صبحتهای آقای مطهری خلاف قانون یا حقیقت است؟!!! اتفاقا آقای مطهری یکی از انگشت شمار مسئولینی هستند که قلبشان به راستی برای بقای نظام و انقلاب اسلامی می تپد. و البته مسلم است که حرف حق همیشه تلخ است و پذیرش آن برای توهم زدگان مشکل. تاکید ایشان همیشه بر این نکته بوده و هست که هیچ امر مبهم و خلاف قانون اساسی به هیچ وجه نباید در نظام جمهوری اسلامی وجود داشته باشد. اگر در اعدامهای سال 67 حقی از کسی ضایع شده، مسئولین باید پاسخگو باشند، و اگر نشده، مسئولین باید آن را اثبات کنند، نه اینکه با انتقادکنندگان برخورد شود که این امر به مبهم شدن بیشتر ماجرا منجر خواهد شد. در موارد دیگر نیز موضع گیری های ایشان بر همین منوال است: در ماجرای حصر سران فتنه، حرف ایشان این است که در قانون اساسی چیزی به نام حصر نداریم! این دو نفر باید محاکمه شوند، و اگر جرمشان ثابت شود (که حتما میشود) به جزای خود برسند. یا در مورد ماجرای کنسرتها تمام حرف ایشان این است که هیچ مقامی نمی تواند اختیارات فراقانونی داشته باشد و به میل خود قانون را اجرا کند. حال کجای این حرفها ایراد دارد؟!!! ............. آیا در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب با پیشرفته ترین امکانات صوتی و تصویری و... مدام در حال توطئه علیه کشور ما هستند، رفتارهای خلاف قانون کار آنها را ساده تر نخواهد کرد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
۲۴
۳۱
واقعا این نکته ی مهمی است که ایشون دائما برای بیگانگان خوراک تبلیغاتی درست می کند. از صدها حرف امام یکی موجب تمجید بیگانگان می شد. جناب مطهری خوبه فکر کنند چرا اکثر حرف هاشون مورد تمجید بیگانگان قرار می گیرد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز