۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸

فوران صاعقه بالای یک ابر +عکس

ناسا روزانه عکس هایی از پیدیده های مختلف و زیبای نجومی را منتشر میکند. عکس 2 شهریور (23 آگوست) ، تصویر شکار شده از یک فوران زیبای یک صاعقه در بالای یک ابر است.
کد خبر : ۳۱۸۹۵۷
صراط: ناسا روزانه عکس هایی از پیدیده های مختلف و زیبای نجومی را منتشر میکند. عکس 2 شهریور (23 آگوست) ، تصویر شکار شده از یک فوران زیبای یک صاعقه در بالای یک ابر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آنچه در عکس می بینید شهاب نیست. وقتی رصدگران در حال رصد بارش شهابی برساووشی امثال بودند  اتفاقی غیره منتظره افتاد و یک صاعقه مهیب از یک ابر ؛ فوران کرد. همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد ، چیزی کمتر از یک ثانیه، اما خوشبختانه توسط یک یک دوربین دیجیتال ثبت شد.

"فوران‌های عظیم-Gigantic jets نوعی بسیار نادر از صاعقه یا آذرخش است که فقط چند سال از شناسایی رسمی  آن میگذرد.  این عکس رنگی باکیفیت  نزدیک به کوه "شیکنکونگ" در چین گرفته شده که میتواند بهترین عکس از پدیده های  غیر معمول باشد. به نظر می‌رسد که این آذرخش از یکی از ابرهای  ایجاد کننده صاعقه  به وجود آمده و به سمت بالا و لایه‌ی یونوسفر جو زمین رفته است. ماهیت فوران‌های عظیم و ارتباط احتمالی آن‌ها با پدیده‌هایی مشابه  مثل جت‌های آبی یا اشباح سرخ  میتواندموضوعی داغ برای انجمن محققان این حوزه باشد.

فوران صاعقه بالای یک ابر +عکس
برچسب ها: صاعقه ابر ناسا صراط