۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

توهین به قرآن در یک "کارتون" +عکس

در پی پخش قسمتی از کارتون "سم آتش‌نشان" از شبکه پنج تلویزیونی انگلیس که در آن شخصیت اصلی این فیلم ظاهرا پایش روی برگی از قرآن می‌رود، لیز می‌خورد و می‌افتد، سازندگان آن، "عذرخواهی صریح" خود را اعلام کردند.
کد خبر : ۳۱۲۹۶۷
صراط: در پی پخش قسمتی از کارتون "سم آتش‌نشان" از شبکه پنج تلویزیونی انگلیس که در آن شخصیت اصلی این فیلم ظاهرا پایش روی برگی از قرآن می‌رود، لیز می‌خورد و می‌افتد، سازندگان آن، "عذرخواهی صریح" خود را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه دیلی میل، بینندگان تیزبین این برنامه معتقدند که قسمت "موقعیت دشوار" از کارتون "سم آتش‌نشان" حاوی اسلام‌هراسی است. شبکه پنج انگلیس که این قسمت را ماه گذشته پخش کرده بود، آن را از قسمت سرویس آنلاین خود برداشت.

جنجال از آنجایی آغاز می‌شود که "الویس"، یکی از شخصیت‌های کارتونی با یک سینی پر از چای وارد اتاق می‌شود و در بدو ورود پای خود را روی یک ورقه‌ کاغذ می‌گذارد و سر می‌خورد. با زمین خوردن او صفحاتی به هوا بلند می‌شود. کاربران توئیتر معتقدند که این صفحات متعلق به قرآن است. طبق گفته کاربران رسانه‌ها اجتماعی، یکی از صفحات، آیات 13 تا 26 سوره "مُلک" را نشان می‌دهد که مربوط به مبدا هستی، روز قیامت و صفات خداوند است.

توهین به قرآن در یک

یکی از کاربران توئیتر با اشاره به این توهین می‌نویسد: «معلوم نیست در ذهن سازندگان این کارتون چه می‌گذرد و چه شده که آنها فکر کردند که این ایده خوبی است!»

سخنگوی شرکت سازنده کارتون مذکور اعلام کرد: «به اطلاع ما رسیده است که در یکی از قسمت‌های مجموعه سم آتش‌نشان تصویری از صفحه قرآن به نمایش درآمده است. نیت ما به تصویر کشیدن یک "متن ناخوانا" بود و ما عمیقا از اشتباه به وجود آمده عذرخواهی می‌کنیم. ما صادقانه معذرت‌خواهی می‌کنیم که موجب ناراحتی یا توهین به کسی شده‌ایم. ما دیگر با استودیوی انیمیشنی که مسوول این بخش بود همکاری نخواهیم کرد. علاوه بر این، ما فورا برای حذف این قسمت اقدام کردیم و در حال بررسی محتوای روند تولید خود هستیم تا از تکرار مجدد چنین اشتباهی اطمینان حاصل کنیم. ما بار دیگر با صراحت کامل از بینندگان خود عذرخواهی می‌کنیم.»