۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

مصاحبه‌ای که 26 سال طول کشید+عکس

برنامه «هم‌قصه» که جمعه‌شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، این هفته میزبان کوثر البشراوی، مجری جنجالی سابق شبکه‌های ام‌بی‌سی ، العربیه و الجزیره بود.
کد خبر : ۳۲۵۸۰۱
صراط: برنامه «هم‌قصه» که جمعه‌شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، این هفته میزبان کوثر البشراوی، مجری جنجالی سابق شبکه‌های ام‌بی‌سی ، العربیه و الجزیره بود.

به گزارش خبرآنلاین، البشراوی، قصه پیوستن به گروه موسس ام‌بی‌سی و اتفاقاتی که منجر به استعفایش شد را برای بینندگان هم‌قصه روایت کرد. او همچنین به بیان مختصری از فعالیت‌های رسانه‌ای خود طی 26 سال گذشته پرداخت و ماجرای آخرین مصاحبه‌اش را که با رهبر حزب‌الله لبنان انجام‌شده بود، تعریف کرد.

این مجری تلویزیونی، دختر پدری تونسی و مادری ایتالیایی است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان مجری اخبار از تلویزیون دولتی تونس آغاز کرده و سپس به‌عنوان یکی از اعضای گروه مؤسس به کمپانی رسانه‌ای ام‌بی‌سی پیوسته است. البشراوی در نهمین قسمت «هم‌قصه» به روایت ماجرا‌هایی که پس‌ازآن تا امروز، در زندگی حرفه‌ای خود تجربه کرده است پرداخت.

در ابتدای گفت‌وگو، سید روح‌الله رضوی مجری «هم‌قصه» از کوثر البشراوی درباره چگونگی ورودش به عرصه فعالیت رسانه‌ای پرسید که وی گفت: «اعتراف می‌کنم تصادفاً وارد اين حرفه شدم. یک روز من به همراه خواهرم وارد ساختمان راديو و تلويزيون تونس شديم، یعنی خواهرم برای تست يک برنامه تلويزيوني رفته بود و من فقط همراهیش می‌کردم، خواهرم امتحان داد ولی به‌جایش من وارد تلويزيون شدم.»

این مجری و برنامه‌ساز تونسی تبار پس از بیان نحوه ورودش به تلویزیون دولتی تونس به سراغ چگونگی همراه شدنش با گروه مؤسس ام‌بی‌سی رفت و توضیح داد: «از چهره‌های تلويزيون ملي تونس بودم، سال  ٩٠ میلادی پروژه اولين شبكه ماهواره‌ای چندملیتی مطرح شد كه براي اولين بار در تاريخ كل رسانه‌های عرب‌زبان اتفاق می‌افتاد، از تلويزيون تونس سه نفر بوديم. سه چهره معروف از تلويزيون تونس و در چارچوب قرض گرفتن نیروی كار مأمور به آنجا شدیم. من جزو حلقه‌ای هستم كه در تأسيس و قبل از افتتاح به این پروژه ملحق شده است و در واقع از جمعی هستم كه كل شبکه‌های ماهواره‌ای عربی را پایه‌گذاری كرده‌اند.»

البشروای در باره آغاز اختلافاتش با مدیران ام بی سی گفت: «يه برنامه توی ام‌بی‌سی ساختند که يكی از خانم‌ها برنامه‌اش را از تخت‌خواب پخش كرد؛ درحالی‌که لباس‌خواب تنش بود. من واقعاً ديوانه شدم. رفتم پيش مدیرکل و تنها هم نبودم. ما خواستيم با این سیستم مقابله كنيم و با این برنامه بجنگيم. من از كسانی بودم كه عليه اين مسئله جنگ به راه انداختم.»

او پس از این ماجرا اختلافاتش با شبکه جدی‌تر از گذشته ‌می‌شود تا جایی که مجبور به استعفا می‌شود.

در ادامه گفت‌وگو این مجری مشهور تونسی گفت: «از من می‌پرسند چطور شد که تغيير كردی ام يوسف؟ چه شد که ناگهان طرفدار مقاومت شدی؟ من به آنان نگاه می‌كنم و جا می‌خورم که يعنی چی؟ مگر طرفدار اسرائيل بودم كه تبديل به طرفدار مقاومت بشوم؟»

مصاحبه‌ای که 26 سال طول کشید+عکس

کلمات کوثر البشراوی هر لحظه سریع‌تر ادا می‌شدند تا در نقطه‌ای به اوج خود رسیدند. جایی که او صحبت از دیدار و مصاحبه با سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان به میان آورد. او در این باره توضیح داد: « مسير من به سمت سيد حسن ٢٦ سال طول كشيد. اما وقتش شد، توی تونس سوار هواپيما شدم، رفتم به سمت لندن تا راهم را به محله ضاحيه پيدا كنم. بعد از 26 سال من این شانس را پيدا کردم تا كه با نصرالله چشم در چشم بشوم و رو در رویش بشينم.»

این مجری درباره همکاری با العربیه و قطع همکاری با آن‌ نیز صحبت کرد. به گفته وی، این شبکه در خلال انتفاضه مردم فلسطین به حمایت از اسرائیل پرداخت و درباره ظلمی که به مردمی فلسطین می‌شد سکوت اختیار کرد. همین موضع خشم کوثر را برانگیخت و زمینه جدایی او از این شبکه را فراهم کرد؛ جدایی‌ای که به معنای خداحافظی با حقوق چند ده هزار دلاری و زندگی در رفاه و آرامش بود.

در پایان برنامه «هم‌قصه» دیشب، این خبرنگار با سابقه جهان عرب گفت که پس از مصاحبه با سید حسن نصرالله دیگر آرزویی به جز گفت‌و‌گو با رهبر معظم انقلاب ندارد.