۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

اولین بازی فوتبالی که پخش شد +عکس

فوتبال که امروز بیشترین میزان درآمد و اسپانسرینگ را بین تمام ورزش‌ها به خود اختصاص داده است در سال ۱۹۳۷ و در انگلیس برای نخستین بار در تلویزیون به نمایش درآمد.
کد خبر : ۳۲۴۳۹۷
صراط: فوتبال که امروز بیشترین میزان درآمد و اسپانسرینگ را بین تمام ورزش‌ها به خود اختصاص داده است در سال ۱۹۳۷ و در انگلیس برای نخستین بار در تلویزیون به نمایش درآمد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، اولین بازی فوتبال تاریخ که از رادیو پوشش داده شد یکی از دیدارهای آرسنال بود. همچنین نخستین باری که تلویزیون یک مسابقه فوتبالی را پخش کرد، به تیم فوتبال آرسنال اختصاص داشت. نزدیکی ورزشگاه این تیم با تاسیسات شبکه BBC در این اتفاق بی‌تاثیر نبود. همچنین آینده‌نگری و عملکرد عالی آرسنال در آن سال‌ها با حضور بازیکنی همچون هربرت چاپمن باعث حضور دوربین در ورزشگاه تیم لندنی شد. پس از اینکه بخش شرقی ورزشگاه این تیم انگلیسی وسعت یافت، آرسنالی‌ها با توجه به آینده‌نگری که داشتند، محلی را به دوربین‌های تلویزیونی اختصاص دادند.

در یکی از روزهای سال ۱۹۳۷ بخشی از تمرینات آرسنال تصویربرداری و میان بازیکنان ذخیره و اصلی یک دیدار برگزار شد. گاردین در این‌باره نوشت: بازیکنان توسط جورج اف آلیسون، مدیر باشگاه معرفی شدند. در این تصاویر تاکتیک، شوت‌ های به سمت دروازه، دریبلینگ و مهار توپ توسط دروازه‌بان این تیم نمایش داده شد. برای پوشش این بازی از سه دوربین استفاده کردند. یکی از آنها را در جایگاه تماشاگران قرار دادند تا به کل زمین اشراف داشته باشد و دو دوربین را در کنار زمین کار گذاشتند تا جزئیات بازی و مصاحبه‌ها را ضبط کنند.

BBC تنها ۱۵ ‌دقیقه از این بازی را به نمایش گذاشت. پخش این مدت از یک بازی فوتبال برای یک برنامه در آن دوران خیلی کوتاه به حساب می آمد اما این اتفاق یک موفقیت در جهان محسوب می شد. مفسر نشریه  obseverدر این‌باره گفت‌: پخش فوتبال در ورزشگاه آرسنال نشان داد که از صفحه کوچک تلویزیون نیز می‌توان فوتبال را تماشا کرد.

اولین بازی فوتبالی که پخش شد +عکس

سپس در آن فصل بخشی از فینال جام حذفی انگلیس بین دو تیم ساندرلند و پرستون نورث‌اند از تلویزیون پخش شد اما یک ماه بعد دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس و اسکاتلند به صورت کامل و مستقیم به نمایش درآمد.

فوتبال دیگر از دیوارهای ورزشگاه‌ها عبور کرده بود و با یک وسیله، همه مردم می‌توانستند از خانه خود بازی تیم مورد علاقه شان را نگاه کنند. BBC به پخش بازی های فوتبال ادامه داد و در سال ۱۹۶۴ برنامه اختصاصی برای پخش بازی ها به نام Match of the day در نظر گرفت. برنامه ای که هم اکنون نیز پخش می‌شود و خلاصه بازی های فوتبال به همراه تحلیل آنها را به نمایش می‌گذارد.