فرهنگي-اجتماعي-سياسي
 

بیانات رهبری در دیدار رمضانی با مسئولان نظام

در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر روز چهارشنبه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* چالش تحمیلی مسئله‌ی «حجاب» در کشور*

* مسئله‌ی حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده؛ این را تحمیل کردند.

* کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامه‌ریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما؛

* در حالی‌ که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت؛ مردم با شکل های مختلف داشتند زندگی می کردند.

* بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض می کنم:

* هم از دیدگاه فقهی و شرعی باید به مسئله نگاه کرد، هم از دیدگاه قانونی، هم از لحاظ بعضی از مسائل جانبی و ملاحظات جانبی‌ای که وجود دارد.

* خب از لحاظ شرعی، حجاب یک حکم مسلّم شرعی است؛ یعنی برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست ــ وجه‌ و کفّین ــ واجب است؛ این چیزی است که از آن صرف‌نظر نمی شود کرد. مردم ما مسلمانند، مقیّدند،‌ متعبّدند، ‌بانوان ما متعبّدند،‌ باید رعایت کنند این را؛ حکم شرع است.

* یک نگاه، نگاه قانونی است؛ قانون واجب‌الاطاعه است و در این زمینه، حکم قانونی وجود دارد؛ رعایت حکم قانون برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند، چه حتّی آن کسانی که به شرع هم معتقد نیستند، قانون را بایستی رعایت کنند.

* در مسائل جانبی و ملاحظات جانبی، یک مسئله، مسئله‌سازی بیگانگان است. در این قضیّه‌ای که امروز در کشور مطرح است ــ مسئله‌ی حجاب ــ دخالت بیگانگان واضح بود،‌ آشکار بود. از بیرون، در این دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام رسانه‌ها، در این قضیّه دمیده شد. حالا یک عدّه هم در داخل البتّه کمک کردند، امّا عمده، از بیرون این کار هدایت شد و فکر شد و دنبال شد؛ به این توجّه بشود. خود بانوان ما، خود زنان عاقل و فهمیده‌ی ما به این نکته توجّه کنند که این قضیّه را دشمن دارد از بیرون دنبال میکند.

* طبق آنچه در گزارشهای قابل اعتماد به ما رسید، بعضی‌ها را استخدام کردند که بیایند در جامعه هنجارشکنی کنند، حرمت حجاب را بشکنند. خب باید بانوان ما و کسانی که در این قضیّه فکر میکنند، حرف میزنند، به این نکات توجّه کنند. وقتی ما می‌بینیم دست بیگانه در قضیّه‌ای دارد عمل میکند، خب باید مواضعمان را متناسب با همین قرار بدهیم که به آن بیگانه کمک نکنیم.

* یک مسئله از این ملاحظات جانبی این است که امروز روی مسئله‌ی برداشتن حجابِ بانوان تلاش می کنند، امّا این اوّل کار است، این آخر کار نیست؛ هدف این نیست.

* هدف دشمنان این است که وضع کشور را به وضعیّت قبل از انقلاب، به وضعیّت دوران طاغوت برگردانند؛ آن وضع فضاحت‌باری که آن روز وجود داشت. حالا بعضی از شماها شاید دیده بودید، یادتان هست، خیلی از شماها ندیدید آن وضعیّت را. به معنای واقعی کلمه، وضع زن، رفتار زن، برخورد زن، حضور زن در جامعه وضع فضاحت‌باری بود. امروز از لحاظ علمی، از لحاظ قوّت مدیریّتی، از لحاظ حضور در مناطق حسّاسِ اداره‌ی کشور، در سطح کشور، در سطح جهان، زنان ما به مراتب بالایی رسیده‌اند، از خیلی از زنهای کشورهای دیگر جلوترند؛ با حجاب، با رعایت حجاب. آن روز این نبود؛ سطح سواد زنان، سطح علمی زنان، سطح مدیریّت زنان این‌جور نبود؛ از آن جهت ضعیف بودند، امّا از لحاظ وضع پوشش و مسئله‌ی هنجارهای [اجتماعی]، وضع خیلی بدی داشتند؛ واقعاً مفتضح بود. قصد اینها این است که آن حالت را بتدریج تکرار کنند. این اوّل کار است؛ به این باید توجّه کرد.

* یکی از مسائل جانبی قضیّه این است که عرض کردم که بنده اطمینان دارم که بانوان کشورمان، حتّی کسانی که یک مقداری هم در زمینه‌ی حجاب سهل‌انگاری‌هایی دارند، اینها دلبسته‌ی اسلامند، دلبسته‌ی نظامند؛ بارها هم این را ما گفته‌ایم. به این چشم بایستی به زنهای ما نگاه کرد. امّا خب این قضیّه‌ی حجاب را بایستی رعایت بکنند؛ همه باید رعایت کنند.

* بنده معتقدم در دولت، در قوّه‌ی قضائیّه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیّت وجود دارد که بایستی به مسئولیّت های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند.

* خود بانوان ما بیش از همه در این زمینه مسئولیّت دارند؛ و رعایت کنند جنبه‌ی حجاب اسلامی را.

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=55950

ادامه نوشته

شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

روز قدس روز جهان اسلام است. امام خمینی (ره)

با عرض تسلیت شهادت پرافتخار پاسداران و مجاهدان راه اسلام و قرآن و مدافعان غیور حرم و شهدای طریق القدس در سوریه و گرامیداشت نام و یاد سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اعلام می‌نماییم در کنار امت اسلامی و مردم آزادی‌خواه جهان، در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان، برای نابودی رژیم اشغالگر، جعلی، نامشروع و گرگ‌صفت صهیونیستی، در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت خواهیم کرد.

خانواده معلم قرآن شهید علی عدالت منش


🌷🌹🌷🌹🌷
https://eitaa.com/shahid_edalatmanesh
🌹
https://ble.ir/shahid_edalatmanesh
🌹
http://splus.ir/Shahidedalatmanesh
🌹
http://shahedi.blogfa.com
🌹
ارتباط با مالک کانال:
Edalatmanesh_Mahmood@

mahmoodedalatmanesh@

mahmood_edalatmanesh@

🌹🌷🌹

کانال رسمی وصایای معلم قرآن شهید علی عدالت منش
#شهید_علی_عدالت_منش
#طوفان_الاقصی
#روز_قدس

سالروز رحلت جانسوز حاج سید احمد خمینی

حاج سید احمدآقا خمینی

یادگار حقیقی ، صادق و راستین امام امت

بایکوت دوباره یک سند مهم تاریخی در مؤسسه نشر آثار امام+ متن کامل رنجنامه حاج  احمد خمینی - تسنیم

متن وصيت نامه يادگار امام

بسم الله الرحمن الرحيم

با اميد به رحمت واسعه حضرت حق جل جلاله و ايمان به حقانيت آنچه حضرت خاتم الانبياء محمد مصطفي صلي الله عليه و آله وسلم آورده است و با اقرار به تبعيت محض از معصومين بزرگوار بخصوص مولاي متقيان امير مومنان و خليفه بلافصل رسول اكرم صلي الله عليهما و آلهما .

اينجانب احمد خميني فرزند امام خميني رضوان الله تعالي عليه در تاريخ 30/ شهريور 71 هجري شمسي مطابق با 23/ ربيع - الاول/1413 قمري چند سطري به عنوان وصيت مي نويسم تا به اين اصل اسلامي عمل كرده باشم .

1. وصي خود فرزندم حسن خميني را قرار دادم تا در صورت امكان به آنچه مورد نظرم است عمل نمايد انشاءالله خداوند به ايشان پاداش خير دهد .

2. مرا حتي المقدور نزديك پدر عزيزم و مراد و امامم دفن كند تا شايد به حساب حضرت امام فاتحه اي هم نصيب من سراپا گناه گردد و خداوند به خاطر آن حضرت مورد لطفم قرار دهد .

3. بعد از من كار مرقد حضرت امام با ايشان است تا به كمك و هدايت برادر عزيزم جناب حجة الاسلام آقاي انصاري كه با در نظر گرفتن تمامي جهات بهترين فرد و دلسوزترين شخص نسبت به حرم حضرت امام است كارهاي آنجا را بعد از من دنبال كند، بعد از من حسن خميني توليت آن مزار شريف را عهده دار باشد .

4. كليه اعلاميه ها و كتابها و نوشتجات حضرت امام قدس سره بعد از من در اختيار حسن خميني است كه هرگونه مي خواهد چاپ و منتشر كند و در صورتي كه وضع مالي خانواده ام خوب نباشد از درآمد آن براي گذران زندگيشان استفاده كند والا بهتر است پول حاصل از آن به فقراء و يا خرج حرم امام گردد درآمد آن مال همه افراد خانواده است، كار مؤسسه نشر امام نيز با صلاحديد حسن آنگونه كه تشخيص مي دهد است .

5. كتابهائي كه در دفتر فرهنگي است و متعلق به من است در صورتي كه خانواده ام (فاطي) احتياج مادي داشته باشد بفروشند و پولش را در اختيار او بگذارند ولي بهتر است همه بچه ها از آنها استفاده كنند در صورتي كه نه احتياج مادي باشد و نه بچه ها از آن استفاده مي كنند به كتابخانه آيت الله العظمي آقاي نجفي سپرده شود تا طلاب از آن استفاده كنند و اگر حرم امام داراي كتابخانه شد در آنجا گذارده شود .

6. كليه اثاث منزل كه مال من است به همسرم بخشيدم، البته اثاثي كه مربوط به من است خيلي ناچيز است .

7. من شخصا در هيچ بانك و مؤسسه اي و يا شركتي و از اين قبيل وجهي ندارم و اگر مختصر پولي در بانك تعاون اسلامي دارم شهريه هاي مراجع بزرگوار قم است كه بايد صرف فقراء گردد .

8. وجوهي كه نزد خودم است يا پول شخصي و يا وجوه شرعيه است كه جاي هر كدام مشخص و روي هر كدام نوشته شده است، اگر به پولي برخورد شد كه مشخص نبود از اموال خودم محسوب نگردد. كليه وجوهي كه سهم مبارك و يا خيرات است در اختيار رهبر بزرگوارمان حضرت آيت الله خامنه اي دامت بركاته قرار گيرد تا در موارد مقرره اش صرف گردد .

9. به فرزندان عزيزم حسن و ياسر (رضا) و علي سفارش مي كنم كه متدين و با تقوي باشند و دوست دارم در حوزه علميه قم درس ديني بخوانند و در موقعش متلبس به لباس وحانيت شوند. معتقدم اينطور بيشتر محفوظ مي مانند و سفارش مادرشان فاطي عزيزم كه زن فاضل و بسيار متديني است را به آنها مي كنم او زن عارف مسلكي است كه مورد علاقه شديد امام بود، نكند خداي ناكرده بعد از من به او كم محبتي شود، نكند خداي ناكرده صداي فرزندان نسبت به او بلند شود. او لطيف و دانا است و گوش دادن به نصايح او مسلما به نفع فرزندان است .

سفارش مادرم كه جان عزيزم فداي او باد را مي كنم - او سختيها و مرارتهاي بسيار كشيده است و هميشه انيس و مونس اماممان بوده است - فرزندانم و فاطي خيلي مواظب ايشان باشند، امروز خدمت به خانم روح امام را شاد مي كند .

فاطي عزيزم تو خود بهتر از همه مي داني كه دير يا زود همه رهسپار ديار آخرتيم، سعي كن زندگي عادي خود را ادامه دهي و راضي باشي به رضاي حق جل و علا .

10.بين خود و خداي خود رضايت كامل دارم كه تمام تلاشم براي تقويت اسلام و نظام و امام بوده است و از اين جهت در آرامش كامل بسر مي برم البته من هم مانند همه كساني كه درگير كارهاي مختلف مبارزاتي و سياسي هستند بي اشتباه نبودم و به اين اعتراف مي كنم ولي تنها كساني اشتباه نمي كنند كه كاري نمي كنند. در زد و خوردهاي سياسي ممكن است كارهائي انجام داده باشم كه مناسب شان امام و يا ياران امام نبوده باشد، تقاضايم از خدا و ياران امام اين است كه مورد عفوم قرار دهند.

من در جهت مصلحت امام به هيچ فرد و گروهي رحم نكرده ام و خيلي ها را در اين راستا رنجانده ام كه هنوز هم از اين جهت ناراحت نيستم.

از همه بخصوص مادر، فاطي، خواهرها و بچه هاشان و قوم خويشان مادري و پدري، نسبي و سببي اميد عفو و دعاي خير دارم .

به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است.

خداوندا عبد تو پيش تو مي آيد و تنها اميدش به تو است عبدي شرمگين و گناهكار او را به رحمت و بزرگواري خود ببخش يا ارحم الراحمين والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته براي من 10 سال نماز و روزه بدهيد. وصيتنامه هاي قبل از اين تاريخ فاقد ارزش است.

احمد خميني - 23/ ربيع الاول/ 1413
30/ شهريور/1371

https://www.rajanews.com/news/26107

ادامه نوشته

بیانات رهبری در محفل انس با قرآن کریم رمضان 1402

عکس نوشت بیانات حضرت امام خامنه ای

در محفل قاریان و حافظان قرآن کریم

ادامه نوشته

فرمایشات رهبری در روز درختکاری

غرس نهال زیتون توسط مقام معظم رهبری

فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز در روز درختکاری و کاشت سه اصل نهال:
غرس نهال زیتون به معناب همدلی و همبستگی با مردم فلسطین


http://Farsi.Khamenei.ir
🌹
https://eitaa.com/shahid_edalatmanesh
🌹
https://ble.ir/shahid_edalatmanesh
🌹
http://shahedi.blogfa.com
🌹
کانال رسمی وصایای معلم قرآن شهید علی عدالت منش
#شهید_علی_عدالت_منش

بیانات رهبری روز انتخابات مجلس 11 اسفند 1402

بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما پس از شرکت در انتخابات ۱۴۰۲

در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ادامه نوشته

دعوت خانواده معلم قرآن شهید علی عدالت منش برای شرکت در انتخابات مجلس

دعوت خانواده معلم قرآن شهید علی عدالت منش برای شرکت در انتخابات مجلس

بسم الله الرحمن الرحیم

برای انجام تکلیف الهی و وظیفه شرعی و حق قانونی، ایضاً کسب رضای خدا و اولیای الهی و امامین انقلاب اسلامی و شهیدان راه خدا، ١١ اسفند ١۴٠٢ در کنار سایر مردم عدالتخواه و آزادمنش و شهیدپرور ایران اسلامی در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت می‌کنیم.
از طرف: خانواده معلم قرآن شهید علی عدالت منش
با ارادت و احترام
ایامتان به کام
عمرتان با دوام
سایه تون مستدام
🌹
https://eitaa.com/shahid_edalatmanesh

🌹

https://ble.ir/shahid_edalatmanesh
🌹
کانال رسمی وصایای معلم قرآن شهید علی عدالت منش
#شهید_علی_عدالت_منش
🌺🌸🌺

ادامه نوشته

مشخصات اصلح در کلام رهبری در دیدار با رأی اولی ها

بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

در دیدار جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های معظم شهدا

اصلح کیست؟

* هر کسی که در تقیّد به دین، تقیّد به عمل دینی و تشرّع دینی بهتر و جلوتر باشد؛

* هر کسی نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا اصرار بیشتری داشته باشد و واقعاً استقلال کشور را بخواهد؛

* هر کسی به مبارزه‌ی با فساد به طور جدّی عقیده داشته باشد که با فساد باید مبارزه کرد؛

* هر کسی نسبت به منافع ملّی جدّی‌تر است؛ یعنی حاضر است منافع شخصی خودش را در مقابل منافع ملّی قربانی کند؛ منافع ملّی را ترجیح بدهد؛

* هر کسی این خصوصیّات را داشته باشد، او اصلح است؛

مسئله‌ی دین، مسئله‌ی استقلال، مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد، مسئله‌ی منافع ملّی.

تعصّبات جناحی را بگذارند کنار؛

در قضایای مختلف ببینند چه چیزی مناسب با منافع ملّی است و مایه‌ی عزّت کشور و آسایش کشور و پیشرفت کشور است، آن را ترجیح بدهند، در مقام تعارض منافع بین منافع شخصی و منافع جناحی و منافع ملّی؛

به نظر من اصلح این است؛ که این را هم بایستی با مطالعه، با دقّت در حرفها، با شنیدن از افرادی که مطّلعند، آگاهند، به دست بیاورید

کار سختی نیست، کار نشدنی‌ای نیست؛ حالا تا آن مقداری که انسان توانایی دارد.

حالا مثلاً بنده که بخواهم رأی بدهم، خب مثلاً فهرست تهران را می‌آورند، فهرستهای مختلفی هست، همه را که آدم نمی‌شناسد؛ بعضی‌ها را انسان می‌شناسد، بعضی‌ها را از این و آن می پرسد، بعضی‌ها را به افرادی که معرّفی کردند اطمینان می کند،

مثلاً فرض کنید که یک مجموعه‌ای را به ‌عنوان نامزدهای مورد انتخاب انسان مینویسد اسمشان را، در صندوق می‌اندازد. هر مقداری که ممکن است در این زمینه بایستی دقّت کرد.

ادامه نوشته

حضور نشریه گفتمان پیشرفت در نمایشگاه ملی مطبوعات ایران

نمايشگاه ملی مطبوعات ایران

اين نمايشگاه كه از بزرگ‌ترين رويدادهاي مطبوعاتي ـ فرهنگي كشور است، همه ساله در شهر تهران برگزار مي شد. این رویداد مهم فرهنگی پس از 6 سال وقفه، امسال از تاریخ 29 بهمن تا 2 اسفند 1402 در محل مصلی بزرگ تهران به مدت 4 روز برگزار شد.

نشریه تخصصی «گفتمان پیشرفت» در غرفه B24 حضور پر رنگ و چشمگیری داشته و سرکار خانم شعبانی مدیر محترم اجرایی نشریه و جناب آقای دکتر علی سهیلی جانشین محترم مدیرمسئول مجله به توضییح، تشریح و تبیین اهداف این مجله برای بازدیدکنندگان پرداختند.

عکس زیر مربوط به تعدادی از مهمانان و بازدیدکنندگان غرفه مذکور است که در روز پایانی از آن دیدن کردند.

از راست به چپ:

1- جناب آقای مهندس نظری معاون محترم شهردار منطقه 14 تهران

2- حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای علینژاد، فرزند جانباز سرافراز دفاع مقدس برادر مصطفی علینژاد

3- جناب آقای مهندس امیر یزدی شهردار محترم منطقه 14 تهران

4- جناب آقای دکتر علی سهیلی جانشین محترم مدیر مسئول و عضو شورای سردبیری نشریه تخصصی گفتمان پیشرفت

5- محمود عدالت منش

ادامه نوشته

شماره 12 مجله تخصصی گفتمان پیشرفت منتشر شد.

شماره دوازدهم مجله گفتمان پیشرفت، با آرایش انتخاباتی منتشر شد

فرارسیدن موسم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و افزایش شور و نشاط انتخاباتی و بالاگرفتن مباحث سیاسی در این خصوص سبب شده تا مجله گفتمان پیشرفت تازه‌ترین شماره خود را با آرایشی انتخاباتی به مخاطبان خود عرضه کند.

در همین راستا گفتمان پیشرفت در سه بخش مجزا به مسئله تاریخ پارلمان و قانون‌گذاری در ایران، پارلمانتاریسم در جهان و مقایسه آن با ایران و همین طور انتخابات مجلس در ایران پرداخته است.

جدیدترین شماره این مجله در ۲۲۸ صفحه چاپ شده و از کتابفروشی‌های منتخب تهران و قم و همین طور دفتر مجله قابل خریداری است.

@Farsna - Link

https://www.farsnews.ir/news/14021123000291/%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF)

ادامه نوشته

کانال وصایای معلم قرآن شهید علی عدالت منش

https://eitaa.com/shahid_edalatmanesh/39
کانال وصایای معلم قرآن شهید علی عدالت منش
https://eitaa.com/shahid_edalatmanesh

پویش پرچم افتخار

فراخوان انتشار عکس و فیلم از راهپیمایی ۲۲ بهمن و پرچم‌های افراشته جمهوری اسلامی ایران

پویش #پرچم_افتخار برای عید انقلاب

بخش پویش‌های تعاملی رسانه KHAMENEI.IR «همگام»، در دهه فجر دهه بزرگداشت عید انقلاب اسلامی، از کاربران شبکه‌های اجتماعی دعوت میکند که از راهپیمایی ۲۲ بهمن محل زندگی خود و پرچم‌های افراشته جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای راهپیمایی عکس و فیلم بگیرند و آن را با عنوان #پرچم_افتخار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

تصاویر ارسالی در حساب شبکه‌های اجتماعی رسانه KHAMENEI.IR تجمیع و منتشر خواهد شد.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز مبعث

اوّلین معجزه و حادثه‌ی خارق‌العاده‌ای که در این قضیّه انسان مشاهده میکند، سربرآوردن بعثت در آن زمینه‌ی نامساعدی است که بعثت در آنجا به وقوع پیوست؛ شروع بعثت با این امر عجیب همراه شد.

تزکیه و تعلیم دو طرف دارد: یک طرفِ دعوت‌کننده، یک طرفِ دعوت‌شونده؛ اگر چنانچه دعوت‌کننده باشد ــ که هست؛ پیغمبر امروز دارد همه‌ی ما را دعوت میکند ــ امّا دعوت‌شونده اجابت نکند، اتّفاقی نمی‌افتد. آنچه در انقلاب ما اتّفاق افتاد این بود که دعوت‌شونده‌ها اجابت کردند. امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد، از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، مردم هم اجابت کردند...

امروز دنیا محتاج به این دعوت است، محتاج به این بعثت است.

ادامه نوشته

شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان

کـــــــــــرمان تسلیت

ایــــــــــــــــــــــــران تسلیت

لوح عکس نوشت پیام تسلیت رهبری

پیام تسلیت رهبری برای شهدای کرمان

پیام تسلیت حضرت امام خامنه ای

درپی شهادت زائران مزار شهید سلیمانی

در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان

*****

https://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/home/1402/14021013217ba3b1.jpg

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.

ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.

بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن‌الله.

اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل و همراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

ادامه نوشته

دیدار رهبری با مداحان و شاعران - 1402

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام

[دریافت PDF]

در سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

ادامه نوشته

دیدار خانواده شهید حاج قاسم سلیمانب با رهبری- 1402

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

[دریافت PDF]

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

ادامه نوشته

انتشار شماره جدید مجله گفتمان پیشرفت - دی ماه 1402

شماره جدید مجله گفتمان پیشرفت با نگاهی به پایان رژیم جعلی صهیونیستی منتشر شد

یازدهمین شماره مجله گفتمان پیشرفت با تصویری از یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی بر روی جلد در 228 صفحه منتشر شد.

ادامه نوشته

نماز رهبری بر پیکر مطهر شهید سردار سید رضی موسوی

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی نماز اقامه کردند

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

مقام معظم رهبری با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی ناپذیر شهید سیدرضی موسوی برای این شهید همنشینی با اوصیاء و اولیاء الهی و علو درجات مسئلت کردند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif گفت‌وگوی رهبر انقلاب با خانواده شهید سید رضی موسوی:
خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. خوشا بحالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم! شما در اجر ایشان شریک هستید.

https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=54750

بیانات رهبری در دیدار با جمعی از بانوان - 6 دی 1402

دیدار هزاران نفر از زنان و دختران با رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای صبح امروز در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران،‌ به تبیین دیدگاه منطقی و عقلانی اسلام درباره ابعاد مختلف حضور زنان در خانواده و فعالیت نامحدود آنان در اجتماع،‌ سیاست و مدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند و تاکید کردند: در اسلام راه هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان هم‌چون مردان باز است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی.

https://farsi.khamenei.ir/roadmap-content?id=54759

https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=54731

ادامه نوشته

بیانات رهبری در دیدار با بسیجیان

بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی مکتبی در خدمت مستضعفان

حضرت امام خمینی (ره): بسیج، مدرسه‌ عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سَر داده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی: «در میدان رزم، ده‌ها هزار بسیجیِ مخلص، کارهای بزرگ انجام دادند... قلّه‌هایی هم داشتند؛ قلّه‌ بسیج سلیمانی است، صیّاد شیرازی است، همّت، بابایی، شیرودی، شهید همدانی و صدها نفر امثال اینها... در صحنه‌ علم و پژوهش، شهید فخری‌زاده و مرحوم کاظمی آشتیانی بسیجی بودند... اینکه امام فرمود «لشکر مخلص خدا» و «مدرسه‌ عشق»، در عرصه‌ عمل نمونه‌هایش به ‌طور واضح دیده شد.» ۱۴۰۲/۹/۸
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از پیام حضرت امام خمینی به مناسبت تشکیل بسیج و بیانات رهبر انقلاب لوح «بسیج بزرگ‌ترین شبکه جهانی مقاومت» را منتشر میکند

ادامه نوشته

سالروز شهادت مظلومانه و غریبانه آرمان عزیز توسط وحوش ایرانی

۴ آبان در اکباتان تهران چه گذشت؟

محل نمایش، اکباتان تهران بود. در چهارمین روز آبان ماه 1401. این نمایش اما داستانی واقعی است. داستانی که قهرمانش یک جوانمرد بود؛ آرمان عزیز.

۴ آبان در اکباتان تهران چه گذشت؟

ادامه نوشته

بیانات مهم رهبری درباره جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان:

آمریکا شریک جرم قطعی جنات رژیم صهیونیستی در غزه است

دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای لرستان با رهبر انقلاب

ادامه نوشته

بیانات امام خامنه ای درباره توقف جنایات رژیم صهیونیستی

بیانات حضرت امام خامنه ای درباره توقف جنایات رژیم صهیونیستی

ادامه نوشته

دستخط سردار حاج قاسم سلیمانی درباره فلسطین

🔺دستخط حاج قاسم عزیز:

🔸امروز پیچیده‌ترین و حساس‌ترین دوره فلسطین است. فلسطین خط مقدم ما و همه جهان اسلام است. از خداوند سبحان برای مجاهدین صحنه فلسطین موفقیت و پیروزی و اجر الهی را خواستارم.

دستخط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد قدس + عکس

ادامه نوشته

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای همدان:

* تاثیرگذارترین روش برای زنده نگه داشتن نام شهدا را استفاده از شیوه‌های هنری برای تولید آثار فاخر برای معرفی این الگوها، برشمردند و خاطرنشان کردند: یک نمونه از این الگوها، مرحومه خانم دباغ از همدان است که همچون شهدا بود و وی می‌تواند به عنوان الگوی برجسته یک زن اسلامی به جامعه معرفی شود.

ادامه نوشته

بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای:

«اگر با این زاویه که «مهاجمها چه کسی بودند» به قضیّه نگاه کنیم، عظمت و اهمّیّت دفاع مقدّس روشن خواهد شد. قضیّه این بود که همه‌ی قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند یک جبهه و در این حمله‌ی به ما، حمله‌ی به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند... در یک چنین نبردی، در یک چنین رویارویی‌ای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد؛ عظمت این است.»

فرمانده معظم کل قوا برای تبیین بخش مهمی از عظمت دفاع مقدس، آن را از چهار زاویه اساسی مورد بحث قرار دادند:

1- در جنگ از چه چیزی دفاع شد؟

2- در مقابل چه کسانی دفاع شد؟

3- مدافعان چه کسانی بودند؟

4- نتایج و دستاوردهای این دفاع چه بود؟

https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53884

ادامه نوشته

انتشار دهمین شماره مجله گفتمان پیشرفت

دهمین شماره مجله تخصصی «گفتمان پیشرفت» منتشر شد

گفتمان پیشرفت با مدیرمسئولی عطاءالله رفیعی آتانی و هدایت شورای سردبیری متشکل از عطاءالله رفیعی آتانی، علی سهیلی و بهزاد جامه‌بزرگ منتشر می شود.
به گزارش فارس، تازه‌ترین شماره این مجله گفتگوی اصلی خود در این شماره را با پروفسور حمید مولانا انجام داده است. چهره ای شناخته شده که پس از مدت‌ها در کانون توجه یک رسانه مکتوب قرار گرفته است. حمید مولانا در این گفتگوی خواندنی علاوه بر تبیین مکتب انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی، نقدهای جالب توجهی به علوم اجتماعی غربی هم انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و ایام پرشور و شعف معنوی راهپیمایی اربعین گفتمان پیشرفت در طی چند مطلب ابتدایی خود به مسئله انسانی بودن قیام عاشورا پرداخته است که مصاحبه با استاد محمدحسین رجبی دوانی در همین راستا انجام شده است و همین طور در گفتگو با آیت الله حسینی بوشهری از حیث معنوی، آثار و برکات عزاداری بر امام حسین(ع) را بررسی کرده است.

از دیگر مطالب مهم این شماره می توان به دو گفتگو با مهدی فضائلی درباره مسئله امید در جامعه و ضرورت تقویت آن، و همین طور گفتگو با علی ذوعلم درباره تفسیر ایشان از چارچوب های انضمامی پیشرفت، اشاره کرد.

ادامه نوشته

چهل و یکمین سالگرد شهادت معلم قرآن شهید علی عدالت منش

15 مرداد

چهل و یکمین سالگرد شهادت معلم قرآن،

استاد اخلاق، مبلغ احکام نورانی اسلام، مدافع حریم امامت و ولایت، عاشق صادق امام امت،

کوبنده منافقین و منحرفین، مجاهد خستگی ناپذیر، رزمنده فداکار، آبرسان رزمندگان،

خواهرزاده ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی،

شهید والامقام علی عدالت منش

گرامی باد.

***

قسمتی از وصیت نامه شهید :
# متأسفم که نماز می خوانند و الله را نام می برند ولی «روح الله» را درنیافته اند.
# تا آخرین قطره خون دست از یاری «حسین زمان» بر نمیدارم.
# از معاشرت با افراد ضدولایت فقیه و ضد امام هر که باشد جداً معذورم.

ادامه نوشته
 
  BLOGFA.COM